fredag 1 november 2013

kaklet på plats - äntligen!













Äntligen!
Vi renoverade köket i maj-juni. Fick via en kontakt beställa våra fina, mörkgrå sten-skivor från Indien (kan tyvärr inte gå ed på fair trade:-/ Den här gången fick vår ekonomi gå före). De skulle levereras i slutet av augusti, som blev mitten av september. Sedan skulle min käre make, som haft mycket på jobbet i höst, ringa byggmästar'n som skulle hitta tid till kakelsättar'n.
Den här veckan var det äntligen dags! Resultatet ser ni här. Visst blir det fint? "worth waiting for"! Plattorna köpte vi på Inter Kakel. De heter Korus Base (de vita) resp. Korus Deco (de röda). I förpackningen är de mönstrade plattorna slumpvis packade, vilket betyder att man inte kan välja en sorts mönster. Det finns ca fem olika mönster som vår kakelsätttare placerade utan någon speciell mönster-tanke. Vilket är meningen! Vi är jättenöjda!
Valet av kakel ingår i en kompromiss-kurs på hög nivå, hemma hos oss :-))
Jag önskade Marrakech-kakel och min käre make ville ha en brokig tapet bakom plexiglas. Jag tycker vi börjar bli riktigt bra på att kompromissa ,efter 23 år tillsammans <3 br="">

Jag diskuterade Marrakech-kakel med min kakelsättare idag och utan att säga som för mycket; Marrakech-kakel ligger inte på topp-tio-listan för kakelsättare, idag ;-))

2 kommentarer:

  1. Det blev jättefint och jag tycker att detta ger ett mkt lugnare intryck än ett Marrakech-kakel. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt i det! S. tyckte likadant.

      Radera