söndag 27 oktober 2013

fönster-shopping

Jag är emot hejdlös konsumtion! Handlar bara när jag verkligen behöver något. Är man ändå sugen på att åka till stan, kan man ju roa sig med att fönster-shoppa. Det gjorde jag med en kompis igår. Jättetrevligt!

Favoritbutik alla kategorier Grandma's .Vill ha allt:-) Här är det mycket rött och vitt (mitt senaste begär) men även en jättesöt kökshandduk i ljusblått och vitt med röd broderad kant.











 

Underbara rödmönstrade tyger på Grandma's.
Fick reklamblad från Panduro häromdagen. De hade många olika jultyger i rött och vitt. Även stoffochstil.se har jättefina jultyger i år. Jag vet bara inte vad jag skulle göra med dem, allihop. Kanske man kunde köpa små bitar och rama in och sedan hänga på en vit vägg. Det hade nog blivit fint. Det är bara den vita väggen som saknas.....
 Dags för lunch! Vi hamnade på Condeco. Där åt vi morotssoppa med apelsin. Mums! Lagom stark och med lite rostade pumpafrön, lite yougurt och gott bröd till.
Jag utövade lite kändisspotting också. Först dök Anders Lundin upp och lite senare Wille Crafood.
En annan favoritbutik är Balders hage. Egentligen ska man åka till Balders hemvist Alingsås. Men är man i Göteborg så får lillebror duga :-)
Här fotade jag underbart söta burkar. Rött och vitt och ljusblått, igen.
Inte så lite retro-känsla över de här burkarna.
Släktingar till våra tvättmedelsburkar i vårt nya badrum. (Läs inlägget: Inredningsdetaljer)
Finaste möbelbutiken i Göteborg, enligt mig, är norrgavel.se. Här kan man gå länge och drömma och känna på de fina möblerna. Här en länstol jag  drömmer om just nu.
Rosor går inte att motstå.
Här utanför Eternellen i Victoria-passagen.









 Balders Hage sålde också vackra rosor.
Känns hoppfullt att det fortfarande är så varmt så att man kan ha blommorna på utsidan av butiken. Vintern är inte här än:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar