söndag 20 oktober 2013

nya köksgardiner

Äntligen!
Nu har vi fått upp de nya köksgardinerna. Jag hämtade dem (färdiguppsydda) på stoff och stil i torsdag och inför höstmiddagen, satte maken upp dem. Det blev jättefint, tycker jag. Egentligen hade jag tänkt mig hissgardiner, men maken är livrädd att det ska bli för mörkt i köket. Vi har ganska lågt i tak. Dessutom kommer vi aldrig att hissa ned dem, tror han. Alltid lika praktisk;-)
Jag valde rött eftersom hela köket går i rött, vitt och grått, liksom utsidan av huset.
Vi har två fönster ut mot gatan, som fick sådana här kappor. Gardinen i fönstret ovanför diskbänken kommer att se annorlunda ut. Där krävs lite mer handarbetstalanger! Jag har bett svärmor om hjälp och "hon är på" :-)
Mer berättar jag inte nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar