måndag 6 januari 2014

Trettondags-pyssel

 Vill inte att jullovet ska ta slut, någonsin!
Vi har så mysigt! Sover länge på mornarna och tar dagarna som de kommer. Det är så härligt att orka diska upp efter varje måltid och att plocka fram strykbrädan så fort det ligger lite stryktvätt och väntar.
Får sådan ångest när jag tänker på att vår mysiga advent-jul-nyårs-trettonhelgs-tid snart är slut för den här gången. Övar på att klara mig utan allt pynt. Har plockat undan allt vad tomtar heter, idag. Kvar blir fortfarande stjärnor och ljusstakar.
I köksfönstret går allt i vitt just nu. Hittade mina söta ljuslyktor som jag fick i present förra julen.
De är vintriga. D v s de får stanna kvar tills våren kommer.
Lyxade till det med en vit primula igår. Det är lyx jag unnar mig i januari; att köpa primulor och tulpaner, var och varannan vecka!

Maken har snickrat ihop ett öppet badrumsskåp till vårt gamla badrum. Innan vi byggde det nya badrummet hade vi varmvattenberedaren hängande ovanför toalettstolen. Med ett badrum till kände vi att det var dags att investera i en större varmvattenberedare. Den står nu i vår matkällare.
Det blev lite tomt när vi tagit bort beredaren. Då kom maken på att det hade passat bra med ett väggskåp på den tomma platsen.
I verkstaden hittade han lite pärlspånt som blev över från vårt nya kök. Den användes nu som baksidan på skåpet. Ramen har han byggt av MDF-skivor som han målat vita. Idag har jag flyttat in lite handdukar och andra förnödenheter i skåpet. Kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar