fredag 11 april 2014

Äntligen påsk!

I år är det sen påsk. Som jag har längtat. Men, på söndag är det Palmsöndag, så nu ger jag mig äntligen hän ;-)
I går frossade jag i påsk-blommor. Härliga färger som får mig att längta efter påsk-godis! jag köpte: mini-påskliljor, ljuslila penséer, rosa bellis och underbart blå förgätmigej.




Det var när vi besökte goda vänner i Stockholm, för tio år sedan, som jag såg att folk satte ut påskfjädrar i sina nyplanterade fruktträd. Ett jättebra idé, tänkte jag, då behöver man ju inte ta in påskris, om man t ex har en allergiker i bekantskapskretsen.
Mina fjädrar hamnade i häggmispeln i år. De brukar sitta i schersminen, men den tog jag ned längs med fotknölarna i augusti. (Hoppas verkligen att den tar sig igen:-/ )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar