lördag 31 januari 2015

ny gardin och ny tröja

På jullovet har Äldst flyttat ned till vårt arbetsrum. Han fick en ny säng och en ny garderob, med belysning!
När jag en solig !? dag stod och tittade på fönstret och den gamla gardinen insåg jag att det var dags för en ny gardin. Den gamla gardinen var inte vit och fräsch längre...
Jag köpte en vit gardinkappa på Hemtex. DEN är vit och fräsch! Den strålar vitt ljus under de timmar när solen är  uppe;-) Jättefint nu på vintern. Sen la jag dock märke till att den inte är helt rak (eller så är det gardinstången som sitter snett;-)
Förra veckan var grå och trist som de flesta veckor den här hösten och vintern. Jag tror aldrig jag har längtat bort så mycket som den här vintern. Önskar att vi hade kunnat flyga bort till ljus och värme! Men, vi behöver spara ihop lite mer pengar, åtminstone i ett år till:-/
Vad kan man då göra för att pigga upp sig?
- Jo, man kan shoppa lite nya kläder;-) Behövde ett klädesplagg som kunde "stå för sig själv". Dvs inget blekt eller svart...
Det fick bli en julröd, jättemönstrad tröja på HM, 75 :-. Som hittat! Den bär jag till kort svart kjol, täta svarta strumpbyxor och en rejäl svart stickad halsduk, virad runt halsen, som kronan på verket. Skönt att kunna krypa in i ett rött vinterbo:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar