tisdag 18 december 2012

adventstid 2012

Det är så intressant att titta tillbaka på förra årets adventspynt!
Vad fort man glömmer och vad uråldrigt det känns.
- Men, gud! Var det så jag gjorde förra året? I år blir det mycket finare ;-)






Jag saknar avställningsytor där man kan ställa söta, små "installationer" ;-)
Jag får använda våra smala fönsterbrädor.
Förra året fick jag tips på hur man enkelt kunde sy ihop söta juläpplen. I stuvlådan hade jag många olika tyger i röda mönster.



 I fönstret får även minikrukorna plats.
En tomte och en julmus. Dem har jag köpt till storebror på hans namnsdag.
Han har naturligtvis blivit väldigt glad för dem ;-)
Det är en glädje att ge! Inte sant :-)
 I år köpte jag guldströsslade mini-julstjärnor.
Inte riktigt min grej. Men det var det som fanns i den lilla ICA-butiken.
Har inte tid att flänga runt mer än jag redan gör!
Jag är inte mycket för prydnadssaker. Varken till jul eller övriga tiden på året. Till advent och jul föredrar jag att plocka fram fina dukar, köpa blommor och tända ljus i vackra adventsljusstakar.
Lagom till första advent plockade jag fram linne-dukarna. Gillar Åhlens dukar! Tack vare olika färger på löparna kan man få till flera olika variationer av "bord-utstyrsel".
Snyggt i all sin enkelhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar