lördag 15 december 2012

advents-presenter

Lagom till advent fick jag plötsligt energi över till något annat än jobb och
vardagsslit :-)
Kände igen energi-strömningarna från i somras, när jag var ledig.
Har kommit på att jag gillar att ge bort hemtillverkat :-)
Här kommer de senaste gåvorna!

 Alla goda ting är tre!
 Har investerat i cellofan på rulle.
Då kan man slå in hur stora saker som helst.


Köpte på mig några vita gästhanddukar på IKEA och piffar nu till dem på olika sätt. Här har jag virkat en uddkant, mönstret kommer ifrån en kökshandduk jag virkat tidigare.
Knöt ett band om, av prickigt tyg.

 Återvunnen kopp :-) Köpt på loppis i somras. Återvunnen stearin, omgjuten direkt i koppen.
Röd stearin blev ljusare röd stearin !?




Kaffefat, från loppis, blev tvålfat.
                                                      Hemmagjuten tvål, med färg i tvålmassan.
                                                      Premiär för mig. Funkade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar