lördag 22 december 2012

fler advents-installationer



 På det smala hyllplanet ovanför TV:n, får adventsljusstakarna för värmeljus, från Blomsterlandet, precis plats.
Här står även de få prydnadstomtarna vi har. Rolf Bergs tomtar är de finaste som finns!
I år får Eiffeltornen från Paris vara med :-)

 I vardagsfönstret, som är ett av de få fönster där jag kan ha normalstora krukor, står alltid amaryllislökarna. I år har de sällskap av hyacinter. Jag unnar mig lyxen att köpa en ny julblomma varje helg i december. På det sättet blommar de inte samtidigt!



I det smala köksfönstret får zinkkrukorna från IKEA precis plats.
I julgåvor, från elever med föräldrar, har jag fått jättefina ljusstakar i vitt och silver. Till det vita och silvriga passar de små, söta och vita miniblommorna, vars namn jag inte minns :-/
Förhoppningsvis är köket omgjort till nästa jul och då vill vi ha tre fönsterrutor (med normalbredd på fönsterbrädet) i köket. I mittenfönstret önskar jag mig en adventsstjärna i vitt och/eller silver!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar