onsdag 5 mars 2014

längtar till Österlen

I maj bär det av till Österlen. Jag ska besöka en f.d. och kär kollega. "En av mina äldsta vänner", som råkar vara landskapsarkitekt, var med mig hos min "F.d. kollega" för 16 år sedan och gav kollegan tips på hur hon skulle planera sin nya trädgård. Nu ska vi få ta oss en titt på vad som hänt i trädgården sedan sist;-)
Det är verkligen något jag ser fram emot, förutom att få träffa kollegan, då förstås<3 p="">Men, vi tänker även fara runt lite och kika på andra trädgårdar, parker och trädgårdsbutiker. Vi funderar på att åka till Mandelmanns och Apotekarns Trädgård Jättemysigt och jättekul!

Våra familjer får roa sig bäst de kan, troligen framför diverse skärmar om jag känner dem rätt....
"En av mina äldsta vänner" och jag ska med andra ord ha en ordentlig tjej-dag med mycket ögonfröjd och förhoppningsvis härlig maj-sol.

"En av mina äldsta vänner" och jag firade våra 40-årsdagar, för två år sedan, med att åka till Chelsea flower show i London. Underbart! Högsommarvärme i slutet av maj och fantastiska blommor. Annat mysigt vi gjort tillsammans är att åka på Spa. Mer om det en annan gång.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar