onsdag 28 december 2022

2022- går till historien; april

 Äntligen hittade jag min lägenhet! En tvåa på 55kvm, vid Munkebäcks torg. Rymligt vardagsrum med plats för soffa OCH  bäddsoffa (där jag sover när Yngst bor hos mig), får även plats med skrivbord för dator och extra skärm. Bordet kan lätt byta skepnad till matbord för flera. 

Tyvärr har jag ingen balkong, men bor man på första våningen är det lätt att ta med en bricka ut och sätta sig på någon av sittgrupperna utanför. Det gjorde jag många gånger under sommaren.

I takt med att solen sken varmare drog jag iväg på lite längre utflykter än till Säveån och Utby-bergen. Då jag hemskt gärna ville till Björkekärr eller i alla fall Munkebäck, packade jag ryggsäcken och tog bussen till Härlanda tjärn och Delsjö-området. Så underbart att komma ut i skogen och höra fåglarna kvittra igen. 


Till påsken var det dags för Yngst att sova hos mig. Nya tider och nya traditioner, jag drog med killarna till Slottsskogen där vi spelade frisbee golf. Blev riktigt lyckat, faktiskt. Bjöd exmaken på påskmiddag. Kändes mycket bra att vi kunde träffas med killarna utan att det kändes alltför konstigt.




Yngst skulle konfirmeras den här sommaren så det blev en hel del tidiga söndagmornar då vi tog cykel eller buss till Partille station för vidare färd mot Lerums kyrka.

Måste säga att det var trevliga stunder vi hade tillsammans, trots allt. Vi satt och fnissade i kyrkbänken innan kyrkklockan klämtade. Och när den gjorde det kände jag att mina axlar sjönk och att jag slappnade av på ett alldeles särskilt sätt. 

Yngst var duktig och försökte hänga med i psalmerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar