tisdag 27 december 2022

2022- går till historien; mars

 50 år

Den här månaden firade jag att jag hade halva livet kvar;-)

Hade drömt i flera år om en övernattning med goda vänner för att fira den stora dagen och en resa till Italien för att lyssna på opera med familjen. Men så blev det inte.

Valde att bjuda in till en "tjej-fest" med en aktivitet i form av ett galleri-besök. Min fd hyresvärdinna har många strängar på sin lyra, bl a målar hon tavlor. Det föll sig så att hon hade sin livs första vernissage på galleri Lyktan i Kortedala veckan efter min födelsedag. Sagt och gjort tog jag med mina kompisar på buss och spårvagn till Kortedala. 

När vi kom fram blev det lite smusslande med program-bladet. Jag fick ett speciellt program med en gratulationshälsning i form av en tavla! Min fd hyresvärdinna hade målat en tavla utifrån mina drömmar om mitt första egna hem. Så fint av henne! Tavlan heter "hemma hos Pia" och hänger numera i mitt kök.


   




På min födelsedag firade jag med att tvätta i tvättstugan;-)
Skämt åsido firades jag rejält av mina kollegor. De överraskade mig med tårta, bubbel och ett par jättefina örhängen.
Helgen innan hade jag och min äldsta brorson ett gemensamt utomhuskalas. Vi är nämligen födda samma dag.
Vi hade tur med vädret och kalaset, som tog plats i Utbybergen blev jättelyckat. Vi grillade korv, hamburgare och marshmallows.


andra trevligheter i mars
Tog cykeln upp till Kortedala en solig söndag och besökte ett lägenhetsmuseum som jag tänkt besöka i flera år. Så fint med alla gamla möbler och prylar i en lägenhet som bevarats sedan den byggdes på 50-talet.




















När jag kikar tillbaka på mina bilder från mars får jag intrycket att vi hade väldigt fint vårväder väldigt tidigt i år. Så uppskattat, inte sant?

Hittade ned till Säveån som rinner genom Utby, Kviberg och Bellevue. Hemma i Stenkullen har jag promenerat många mil längs med samma å. I Utby är det dock lite mer tillgängligt för rullstolar och barnvagnar. Inte lika tyst som i Stenkullen, dock.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar