tisdag 24 juni 2014

sommar-bakning

Idag har jag testat livet som dagmamma:-)
Jag tog hand om kompisarnas tre söner. Hade tänkt att baka bullar till fikat igår, men hann/orkade inte. I morse kom jag på snilleblixten att låta killarna vara med och baka. Det blev jättebra! De var jätteduktiga och hjälpte varandra. Fina bullar blev det också!
I förra veckan slutade jag på min arbetsplats. Då hör det ju till att man bjuder på fika. Bestämde mig för att göra en långpannekaka. Det funkar ju bra när det är många som ska bjudas på fika!
Tänkte jag skulle ha något med jordgubbar i. Surfade runt lite och hittade följande recept.
Midsommarhelgen blev en väldigt social helg. Trevligt!
Jag brukar numera hellre ta med något hembakat än en köpeblomma. Sagt och gjort stod jag, inte helt pigg, på midsommardagens morgon och bakade småkakor. Det fick bli kanelkakor, som jag även säljer på marknader. Läs mer om det .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar