lördag 7 december 2013

andra advent







Häromdagen kom äntligen vår elektriker på besök. Han fixade
bl a till elen i köket och vårt nya badrum. Nu kan jag äntligen tända vår nya adventsstjärna. Den lyser så mysigt när vi kommer hem efter "mörkrets inbrott".





 När jag rensade i vårt gamla linneskåp i somras hittade jag den här söta julbonaden. Kommer från makens hem, liksom många andra söta, handbroderade tingestar.
Storebror tyckte den passade jättebra på den här väggen och tyckte att den skulle sitta där året runt.











Dags för kalas. Jättetrevligt! Hittade ett spännande recept på ICA:s hemsida. Julbröd. Bland ingredienserna finns bl a kanel, ingefära och nejlikor. Passar bra till advent. Ett väldigt lätt bröd att baka om man har bråttom. Istället för jäst har man bikarbonat. Ingen jäsningstid, men däremot står det i en form i ugnen i 50 minuter. Läste någonstans att man kunde vira in "present-bröd" i en kökshandduk. Piffigt! Jag kikade lite i vår lokala loppis, men hittade tyvärr inga kökshanddukar. Däremot hittade jag en                                                                            handduk som passade perfekt på Nille.


 I gåvo-kitet ingick apelsinmarmeladen jag kokade ihop häromveckan. Jag fixar egna etiketter m h a Panduros röda etiketter. Sedan skriver jag lämplig text på datorn, skriver ut och klistrar fast. Jag behöver dock lära mig att klippa lagom stora tygbitar till marmelad-krukan;-)
Nille hittade jag även present-påsar i lämplig storlek. Passar perfekt till marmelad-krukan, Müsli-påsen och julbrödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar