söndag 15 december 2013

anslagstavlan i köket

I höst har maken haft ett projekt igång ute i den ouppvärmda verkstaden.
Vi behövde en anslagstavla till köket. På den ska vi kunna skriva kom-i-håg- saker, men även hänga upp viktiga papper osv.
Jag tyckte att det kunde vara bra att tillverka en egen tavla, i rätt mått. Har tittat på otaliga inredningsprogram där man målar med magnet-färg. Himla käckt, tycker jag. Jag sålde in idén hos min skeptiske make, som gick och inhandlade den dyra magnet-färgen.


Det visade sig att han hade använt samma sorts lister som vi har i resten av köket och målat dem i samma färg. Coolt!
Han fick måla flera lager med magnetfärg och med svart färg över. Efter något av målningspassen kom han in och berättade att färgen lossnade väldigt lätt om man råkade skrapa på den.
Jag skyllde på kylan.
- Det kanske är kylan som gör att färgen har svårt att torka?
I dag var det dags att hänga upp tavlan! Verkar funka bra att skriva på den och att fästa de extra-starka magneterna. Puh! Skönt att det funkade. (Annars hade man väl fått höra det i resten av livet):
- Ja, det var ju din tokiga idé. Det däringa med magnetfärgen, du vet. Vilket år va' de' nu, då? 
- Va? Nu hör jag dig väldigt dåli't! Va sa du, sa du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar