söndag 15 december 2013

tredje advent


Det här är mitt näst bästa fönster. Jag tycker den här hörnan blev så mysig. Solstrålarna som faller in här på mornarna gör hörnan extra vacker. Kan tänka mig att solljuset speglas i de vita skåpdörrarna och gör platsen ännu ljusare.
Nu har vi äntligen fått upp den söta näverstjärnan som en vän till min familj har slöjdat. Den passar väldigt bra till den gamla stilen vi har i köket.
Utanför är det grönt. Ganska trist! Hade varit mycket mer stämningsfullt med vit snö.


Ännu en söt, broderad duk, som kommer från makens hem. Kom på att det hade varit fint med en röd underduk. Maken fick i uppdrag att köpa en, under sin julklappsjakt.
Hem kom han med en rutig duk!?
- Den röda var inte fin! var svaret jag fick.
Men detta blev väldigt fint, tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar