söndag 29 december 2013

ny sorts vas

 Härom året kikade jag på "Go'kväll". Där var det en inredare som hängde vackra blommor i små vaser i julgranen. Så häftigt och vackert och...annorlunda!
Nu, i mellandagarna, sprang jag på sådana vaser i vårt lokala ICA-varuhus. Så glad jag blev!
Eftersom vi redan kastat ut vår gran (vi är inte så snälla mot våra granar) hängde jag upp de julröda rosorna i köksgardinerna istället.
Jag testade lite olika varianter.
I den första gardinen tyckte jag att de hängde för högt upp. (Vill inte att säkerhetsnålen ska synas).

Till nästa gardin trädde jag ett rött band genom ståltråden, för att vasen skulle komma längre ned. Har inte riktigt bestämt mig för vilken metod jag föredrar!?
Har man en ljuskrona blir det nog jättefint att hänga vaserna i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar