lördag 31 december 2022

2022 går till historien; juni

 Kommer ni ihåg "Saltkråkan"? När Tjorven och Stina pussade en groda och så dök Peter, Malins pojkvän, upp? Han sa: hej, hej, med sin djupa basröst.

Ungefär så lät det till när jag träffade Honom första gången. Han steg ut ur sin bil och sa: Hej Pia, med sin djupa basröst och gav mig en kram. Det räckte, jag var redan fast. 

På vår första date hämtade Han mig på jobbet och därefter åkte vi upp till Härlanda Tjärn, promenerade och tog oss ett dopp. Därefter kikade vi in i min dammiga lägenhet, badrummet var under renovering. Sedan åt vi på en av de närliggande pizzeriorna och därefter skjutsade han mig till min lägenhet i Utby och då bjöd jag in honom på fika. Tänk att fyra timmar kan gå så fort!

Nu har det gått sex månader och det känns fortfarande väldigt bra. Vi har väldigt mysigt ihop och är i full färd med att lära känna varandra, såväl i medgång som i motgång.

I juni tog Äldst studenten. Älskade son, vad vi är stolta över dig! Tror att du hade en rolig dag och kväll och natt;-) Så roligt att du tyvärr blev av med ännu en kavaj. Den här gången berodde det på att du tappade din garderobs-biljett och den dyra kavajen var putz väck när du skulle gå hem.

Kalaset löpte på bra, exet och jag jobbar bra ihop. Ingen tvekan om det.

Familjen hade vid det här laget även utökats med en flickvän, till Äldst. En jätterar tjej som hänger på de flesta familje- och släktaktiviteterna. Så trevligt!




På midsommardagen flyttade jag äntligen in möblerna i min lägenhet. Själv blev jag tvungen att vänta ut hantverkarna som renoverade badrummet. Fick bo en vecka hos mamma och pappa i Kärna. Betydligt roligare nu när kvällar och mornar var ljusa. Under flytten fick jag fin hjälp av mina ungdomar och av min kusin, som fick köra hyrbilen.

Min pojkvän har hjälpt mig med alla praktiska göromålen i lägenheten och de är många. Jag hade förträngt hur jobbigt det är att flytta. Kommer inte att flytta på åtminstone....tre år;-) Drömmer redan om en trea med uteplats, många skåp i köket och en mindre tvättmaskin i badrummet. Närhet till naturen är ett krav. 

Vi får se vad som händer. Den som lever får se. Det är det som är tjusningen med mitt nya liv. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli. Det finns ingen utstakad väg framför mig. And I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar