torsdag 29 december 2022

2022- går till historien; maj

 kalas

Den första maj fyller Yngst år och hans födelsedag firades i mitt gamla hem. Exmaken och jag gick in i kalas-mood direkt och funkade lika bra ihop som förr. Skönt!

tatuering

I 50-årspresent hade jag fått ett bidrag till en tatuering som jag (faktiskt) hade gått och funderat på redan innan skilsmässan. Hade funderingar på en trollslända, lever bara en dag och försöker få ut så mycket  som möjligt av den dagen. Men jag hade även ett fint minne bevarat av vår familj när vi badade i Säveån en vacker sensommardag när trollsländorna hade svävat omkring oss. Magiskt ögonblick!

Dock ändrade jag mig, ville ha något mindre. Ville ha ett djur och rådfrågade min syster som hade ett djursymbol-lexikon. Hon gav mig ett par förslag och jag fastnade för humlan: "trotsar förutfattade meningar." "allt är möjligt". "begränsa dig inte".

Kändes helt rätt i den fas jag befann mig i då. Bokade in mig hos Caja i Masthugget. Hon är jätteduktig! Tiden gick fort och det gjorde inte så fasligt ont;-)









badrumsrenovering

Det började bli dags att förbereda renoveringen av badrummet i min lägenhet. Skulle få tillgång till den den 15 juni. Jag åkte till Inter Kakel i Partille och valde ut helt vanligt vitt kakel (15x15 cm) till väggarna och granitgrå, lite spräcklig klinker till golvet. Fascinerande ändå hur smidigt det är att ta sig kollektiv runt i stan på en lördag. Tur det;-)

studentbal

Tisdagen den 17 maj gick Äldst på studentbal på Valand i Göteborg. Klart jag åkte in och flöt omkring bland lyckliga, blivande studenter på Götaplatsen. Till slut hittade jag min älskade lilla, stora son och vi fick till en selfie innan festen började.











umgänge

Nu blev det rejält varmt ute och jag kunde sitta ute på gården där jag bodde och sola, läsa, fika och tom äta min middag. Började hänga med alla mina gulliga grannar. Vi var flera ensamstående kvinnor, med relativt stora barn och några hundar. Supertrevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar